۱۳۹۸ خرداد ۲۷, دوشنبه

اعتراض زندانیان سنی مذهب زندان رجائی شهر کرج به تبعیض و نقض حقوق در زندان


خبرگزاری هرانا – در پی ادامه بدرفتاری مسئولین زندان رجائی شهر با زندانیان سنی مذهب محبوس در سالنی ویژه در این زندان، این زندانیان دست به اعتراض زدند. اعتراض این زندانیان نسبت به ممنوعیت اقلام دارویی مورد نیاز، ممانعت از تهیه وسائل بهداشتی، کیفیت پایین و قیمت بالای اجناس موجود در فروشگاه و همچنین پایین بودن کیفیت نان و جیره غذایی توزیعی دز میان زندانیان این سالن است. رفتارهای تبعیض آمیز مسئولین زندان رجائی شهر نسبت به زندانیان سنی مذهب
محبوس در این زندان پیشتر نیز سابقه داشته است.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان سنی مذهب محبوس در سالن ۲۱ زندان رجائی‌شهر کرج نسبت به محدودیت‌هایی که توسط مسئولین زندان اعمال می‌شود با نگارش نامه ای به مسئولین زندان اعتراض کردند.. زندانیان معتقدند غلامرضا ضیائی، سرپرست زندان و آقایان قبادی و محمدی، معاونین وی نقش اصلی در اعمال این تبعیض ها علیه زندانیان مورد اشاره دارند.

یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “محدودیت و در برخی موارد ممنوعیت دسترسی این زندانیان به اقلام داروئی، سلامتی زندانیان بیمار را در معرض تهدید جدی قرار داده است. مسئولان زندان حتی از امکان خرید دارو توسط زندانیان این بند نیز ممانعت به عمل می آورند. این محدودیتها به خصوص با گرم شدن هوا منجر به بروز بیماری‌های پوستی و ریزش مو در بین زندانیان شده است”.

به گفته منبع نزدیک به زندانیان، اقلام موجود در فروشگاه این سالن با وجود کیفیت بسیار پایین از قیمت بسیار بالا و در برخی موارد چند برابر برخوردار هستند. علاوه بر این، جلوگیری از فروش برخی اقلام مانند گوشت قرمز، ماهی، میوه، سبزیجات و ادویه‌جات به این زندانیان، تغذیه آنها را با مشکلات جدی روبرو کرده است.
از طرفی بر اساس اطلاعات دریافتی، کیفیت پایین نان توزیعی در بین زندانیان این سالن منجر به بروز ناراحتی‌های گوارشی در بین آنها شده است. این در حالی است که جیریه غذائی با وجود کیفیت پایین آن نیز به مقدار بسیار کم در بین زندانیان توزیع می‌شود، بطوریکه سقف دریافت هر یک از اقلام غذائی در هفته برای هر زندانی کمتر از ۳۰ گرم است.
لازم به ذکر است که زندانیان سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج که از نقاط مختلف کشور به این زندان تبعید شده‌اند شرایطی تبعیض‌آمیز نسبت به زندانیان غیرسیاسی تجربه می کنند. این زندانیان که بیش از ۳۰ تن برآورد می شوند اکنون در سالن ۲۱ اندرزگاه ۷ این زندان نگهداری می‌شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر